Összehasonlítás

TOP termékek

Blog

Nehezen tudod a nagy döntéshozókat meggyőzni, akkor sem tökéletes feltételekkel?

Nehezen tudod a nagy döntéshozókat meggyőzni, akkor sem tökéletes feltételekkel?

Döntéshozók meggyőzése nem egyszerű dolog.

Bármennyire furcsán is hangzik, de a céges döntéshozókhoz való bejutás és meggyőzésük nem tartozik az egyszerű feladatok csoportjába minden esetben még az értékesítők számára sem. én 12 év szakmai tapasztalattal is így látom. Éppen ezért akartam ennek egy külön blokkot létrehozni.

Ennek a kommunikációnak az első lépése a bizalomépítés, ami hidat képez a villanyszerelő cégtulajdonos/ vállalkozó és a céges döntéshozó, vagy a lakossági ügyfél között. Soha ne azt kérdezzük, hogy Ön e a döntéshozó, hanem azt, hogy van esetleg másvalakivel meg kell e ezt beszélni?

Egyszerű módszer: A folyamatnak nagyon egyszerű gyökerei vannak, gondolom megfigyelted már, hogy ha valakik olyan márkájú autója van, mint neked, vagy elköltöztek szülővárosukból, egy másik városba, ahol megismerkedik egy vele azonos szülővárosú személlyel, akkor annak örül és egyből a bizalmába fogadja.  bármilyen közös van bennük jobban megértik egymást, ennek a mesterségesen kialakított eszköze a bizalomépítés. ami pedig az első és legfontosabb része a meggyőzési folyamatnak. 

Ezekből a közös dolgokból bőven elég 1 vagy 2. de arra figyeljünk, hogy semmi esetre se hazudjunk, ez bizonyos értékesítők között bevett szokás sajnos, de mi ennél különbek vagyunk. Közös pont lehet tehát bármi, amiről az embereket nagy számban érdekel. Hogy mik lehetnek ezek? 

Közös autómárka, egy közös helyszín, ahol mindketten jártatok, egy étterem, amit mindketten ismernek. Tulajdonképpen lehet bármi, amiben biztosan megegyezünk az ügyféllel.

Tükrözés: Amikor a vevővel beszélünk, akkor az által elmondott mondatot, vagy annak egy részét ismételjük meg ugyanazzal a hangsúllyal, ugyanazzal a hangerővel és ugyanazzal a testbeszéddel, Ekkor az ügyfél mosolyogni fog, ha ezt sikerült elérnünk és utána a korábbi kezdő módszert, akkor növeljük a módszer hatékonyságát.

Fordított tükrözés: Ezt fontosabb mondatok esetén célszerű feltenni a vevő kijelentő mondatát, az alábbiakban leírt módon kérdő mondat formájában kérdezzük meg tőle, ez egy jó módszer, de ne vigyük túlzásba, mert nagy mennyiségben rontja a hatékonyságot. példa egy kicsit másként: Ügyfél: Én csak azt szeretném, hogy Önök egy biztonságos, ergonomikus, hálózatot építsenek ki, ami nem gyullad ki mint az előző lakásomban.

Ha Ön csak azt szeretné, hogy egy biztonságos, ergonomikus, hálózatot építsünk ki, akkor a legjobb csapathoz fordult.

Párnázás: Ezzel a módszerrel tudjuk enyhíteni az esetlegesen kialakuló vevő által kommunikált szúrós megjegyzéseket. ilyen például: 3 vezeték összekötéséhez minek kell villanyszerelő? vagy maguk mind egyformák stb. Ha ebben az esetben beszállunk a veszekedésbe, akkor az ügyfelet teljesen eltántorítjuk attól, hogy neki dolgozzunk. A helyes megoldás egy 2 részes mondatból áll, ami a vevő megnyugtatásával kezdődik és a megoldással végződik. például: Én megértem, hogy Ön nem tartja fontosnak, hogy ezt a 3 vezetéket villanyszerelő kösse be, de én az Önök biztonsága érdekében fontosnak tartom, hogy érezze mennyire fél áron elvégzem ezt a munkafolyamatot. vagy: Én megértem a véleményét, végülis tényleg megtörtént ez a dolog Önnel, viszont engedje meg, hogy legyen egy jó tapasztalata a villanyszerelőkkel. 

1️⃣ Iratkozz fel hírlevelünkre, és elküldjük neked a cikk folytatását, tele gyakorlati tanácsokkal. Ne feledd! Én is villanyszerelő vagyok, és csak arról írok ami tényleg fontos. 📩

2️⃣ Kattints ide https://www.strongvill.hu/blog , és fedezd fel többi cikkünket, amelyek hasonló fontosságú problémák megoldásairól szólnak.! 💻🔍

Tedd meg az első lépést hogy kevesebb idő, és energia befektetésével eredményekben gazdag nyugodtabb életet élj 🎯, és ha vásárolni szeretnél a webshopban is szívesen várunk.